Categories: Apple

S.ジョブズ氏、Appleブランドでテレビ市場参入に意欲的だった

これまで何度も噂に挙がってきたAppleのテレビ市場への参入。
来週発売となる故スティーブ・ジョブズ氏公認の伝記本「Steve Jobs」(ウォルター・アイザックソン著)のなかで、ジョブズ氏は、これまで創り上げてきたMacやiPod、iPhoneブランドのように、シンプルで優雅なテレビブランド構築に意欲を示していたことが分かった。
ジョブス氏は、これまでにないユーザ体験をテレビに提供して、あらゆる機器がスムーズに同期してクラウドサービスとも連携するというコンセプトの高精細テレビを目指していた。
ユーザはDVDプレーヤーやケーブルテレビのチャンネルを変えるのにリモコン操作する必要もなくなり、想像できる限りのシンプルなユーザインタフェースを備えた統合型テレビを考えていたようだ。

Appleは過去にも、iPod・iPhone・Macなどとワイヤレスで同期でき、ホームエンターテインメントをシンプルにできる、新たなジャンルのテレビセットを投入するだろうと噂されてきた。
Piper Jaffrayのアナリストであるジーン・マンスター氏は、低価格化が進む厳しいテレビ市場のなかでも、Appleの質の高い製品開発とサービスにより、競争で勝ち残って行くだけのノウハウを備えていると分析していた。

team HDT

Recent Posts

Elon Musk’s Grok AI Lands on Japan’s App Store, Bringing a Rebellious Twist to Conversational AI

Grok app revealed on Japanese App Store The Japanese iOS and iPadOS app market just…

2 days ago

Photoshop now natively supports Apple Silicon Macs

Apple Silicon-optimized version of Photoshop ships with significant speed improvements After three months of testing…

4 years ago

Apple unveils its plans to use its own ARM-powered silicon in Macs

Apple switching from Intel to its own custom chips for Macs over a two-year transition…

5 years ago

Android 11 is official in beta, comes with a focus on people, controls and privacy

Google has finally dropped the first Android 11 Beta release for Pixel phones (Pixel 2…

5 years ago

Microsoft Build 2020: Nadella says “The role of developers has never been more important”

This year's Build held Virtually, All-Digital format for 24 hours a day, in response to…

5 years ago

Adobe to host MAX 2020 virtually for free for everyone

Deliver "Digital MAX" to everyone at no cost Oct. 19–21 Adobe today officially announced it…

5 years ago

This website uses cookies.