Categories: Tech

AndroidがiOSほどスムーズでは無い理由

「Androidは反応が遅く、アニメーションはのろのろで、タップしても無反応」

最近までGoogleでインターンとしてソフトウェア開発に携わったAndrew Munn氏は、iOSではすべてのUIレンダリングがリアルタイム優先度で専用のUIスレッドとして実行される一方、Androidではインターフェースをノーマル優先度で実行するという従来型オペレーティングシステムで採用された方式であると指摘

また、Androidは当初、RIMのBlackBerryを目標として開発が進められたため、最初のプロトタイプはタッチスクリーンを搭載しておらず、物理キーボードやトラックボール搭載が前提になっていたとされる。その後、マルチタッチ搭載のiPhone登場により、Android開発チームはUIのフレームワークを構築し直したが、あまりにも時間が不足していたようだ。また、フレームワーク刷新の足かせとして、すでに出回っているアプリにも影響が及ぶことも挙げられている。

ほかにも、ハードウェアアクセラレーション、ガーベッジコレクション、ハードウェア(NVIDIA Tegra 2)の問題、GPUを活用した効率的なUI構築、Dalvik VMなどに問題があると述べている。

Munn氏は年明け1月より、MicrosoftのインターンとしてWindows Phoneの開発に携わる予定だという。

team HDT

Recent Posts

Photoshop now natively supports Apple Silicon Macs

Apple Silicon-optimized version of Photoshop ships with significant speed improvements After three months of testing…

4 weeks ago

Apple unveils its plans to use its own ARM-powered silicon in Macs

Apple switching from Intel to its own custom chips for Macs over a two-year transition…

9 months ago

Android 11 is official in beta, comes with a focus on people, controls and privacy

Google has finally dropped the first Android 11 Beta release for Pixel phones (Pixel 2…

10 months ago

Microsoft Build 2020: Nadella says “The role of developers has never been more important”

This year's Build held Virtually, All-Digital format for 24 hours a day, in response to…

11 months ago

Adobe to host MAX 2020 virtually for free for everyone

Deliver "Digital MAX" to everyone at no cost Oct. 19–21 Adobe today officially announced it…

11 months ago

“Procreate 5” has arrived with Photoshop brush import, Animation Assist and CMYK support

Procreate for iPad gets a major 2019 update Savage Interactive has released the newest version…

1 year ago

This website uses cookies.