Categories: iPhone

サムスン、行列に並ぶAppleファンを皮肉る広告=Galaxy S IIの新テレビCM

韓国・サムスン電子は先月末に引き続いて、Appleファンを皮肉る「Galaxy S II」の米国向けテレビCMを公開した。

iPhoneニューモデル(iPhone 4S)のため30時間以上も行列に並ぶ熱狂的なファンに向かって、Galaxy S IIユーザが「まだいたの?」「並ぶために何を犠牲にしたんだい?」などとからかうシーンが印象的だが、クラウドベースの音楽配信サービス(Google Music)の優位性を強調するTVスポットとなっている。

もちろん、Appleもクラウドサービス「iTunes in the Cloud」や「iTunes Match」を展開しており、先月末にサムスンが公開した前作(画面サイズや4G LTE対応などのアドバンテージを強調する内容)と比べるとややぼやけた感じは否めない。


Samsung Galaxy S II「The Next Big Thing」
team HDT

Recent Posts

Elon Musk’s Grok AI Lands on Japan’s App Store, Bringing a Rebellious Twist to Conversational AI

Grok app revealed on Japanese App Store The Japanese iOS and iPadOS app market just…

2 days ago

Photoshop now natively supports Apple Silicon Macs

Apple Silicon-optimized version of Photoshop ships with significant speed improvements After three months of testing…

4 years ago

Apple unveils its plans to use its own ARM-powered silicon in Macs

Apple switching from Intel to its own custom chips for Macs over a two-year transition…

5 years ago

Android 11 is official in beta, comes with a focus on people, controls and privacy

Google has finally dropped the first Android 11 Beta release for Pixel phones (Pixel 2…

5 years ago

Microsoft Build 2020: Nadella says “The role of developers has never been more important”

This year's Build held Virtually, All-Digital format for 24 hours a day, in response to…

5 years ago

Adobe to host MAX 2020 virtually for free for everyone

Deliver "Digital MAX" to everyone at no cost Oct. 19–21 Adobe today officially announced it…

5 years ago

This website uses cookies.